Dimecres 16 Desembre 2009
CENTRE DE CONTROL
METRO DE BARCELONA

C/ Josep Estivill, 47

Ens ha rebut el senyor Marcel.li Jansà a la planta baixa i conduïts a la primera de l'edifici, un cop acomodats ens ha comentat la història de la xarxa metropolitana de Barcelona que té el seu origen en l'any 1863, que juntament amb la de Londres és la més antiga del món.
De manera esquemàtica amb gràfics en pantalla ens explica les innovacions que han modernitzant al Metro de Barcelona des de la primera posada en funcionament any 1924 fins al dia d'avui; renovació de la catenària i com es porta a terme; creació de noves línies i prolongació de les existents; renovació de trens amb automatismes innovadors i control de regulació de pas; parc mòbil compost de cotxes motor i remolcs; plantilla laboral amb més de 2.900 persones; enllaços entre línies de metro i ferrocarril; instal.lacions de pantalles digitals per rebre informació en directe a través de les més de 2.500 càmeres de seguretat instal-lades en accessos, ascensors, escales, vestíbuls, andanes de les estacions i l'interior dels trens etc. i com a dada curiosa l'ample de vies, només la línia 1 té l'ample ibèric 1.672 mm., la resta de l'ample internacional 1.435 mm.; línia 9 naugurada recentment amb funcionament en alguns trams, serà la més llarga d'Europa amb gairebé 43 quilòmetres de recorregut, consta de 52 estacions i 20 intercanviadors, els seus trens sèrie 900 són automàtics-sense conductor - amb un sistema de senyalització completament nou i amb unes garanties de seguretat immillorables, uniran d'est a oest travessant el subsòl de Barcelona l'aeroport i ciutats del seu contorn, és la primera experiència d'aquest tipus a Espanya.
La por dels presents a l'ocupar trens de conducció automàtica, amb les extenses i convincents explicacions del senyor Marcel.lí Jansà quant a funcionament i control, ha desaparegut en la seva totalitat.
A la tercera planta ens ha mostrat després d'una tanca de vidre, el nou Centre de Control que una vegada reestructurat ocupa un espai de 800 metres quadrats, va precisar que en lloc d'un té quatre ambients diferenciats: un serà de trànsit entre les línies automàtiques i les convencionals, un altre serà el de Ràdio metro, que concentrarà l'atenció al client i la resposta dels interfons a les estacions, els altres dos seran de Recerca, Desenvolupament i Innovació, per analitzar el que passa a la xarxa i establir plans de millora, i de gestió de les incidències.
Agraïm a TMB l'atenció dispensada que ha fet possible aquesta important i interessant visita.
+ informació

Preu: Gratuït
Visitants: 19 persones

+ info: lavilluis@gmail.com


Nos ha recibido el señor Marcel·li Jansá en la planta baja y conducidos a la primera del edificio, una vez acomodados nos ha comentado la historia de la red metropolitana de Barcelona que tiene su origen en el año 1863, que juntamente con la de Londres es la más antigua del mundo.
De manera esquemática con gráficos en pantalla nos explica las innovaciones que han modernizando el Metro de Barcelona desde su primera puesta en funcionamiento en el año 1924 hasta el día de hoy: renovación de la catenaria y como se lleva a término, creación de nuevas líneas y prolongación de las existentes, renovación de trenes con automatismos innovadores y control de regulación de paso, parque móvil compuesto de coches motor y remolques, plantilla laboral con más de 2.900 personas, enlaces entre líneas de metro y ferrocarril, instalaciones de pantallas digitales para recibir información en directo a través de las más de 2.500 cámaras de seguridad instaladas en accesos, ascensores, escaleras, vestíbulos, andenes de las estaciones y el interior de los trenes etc. y como dato curioso el ancho de vías, sólo la línea 1 tiene el ancho ibérico 1.672 mm., las restantes el ancho internacional 1.435 mm., línea 9 inaugurada recientemente con funcionamiento en algunos tramos, será la más larga de Europa con casi 43 kilómetros de recorrido, constara de 52 estaciones y 20 intercambiadores, sus trenes serie 900 son automáticos -sin conductor- con un sistema de señalización completamente nuevo y con unas garantías de seguridad inmejorables, unirán de este a oeste travesando el subsuelo de Barcelona el aeropuerto y ciudades de su contorno, es la primera experiencia de este tipo en España. El temor de los presentes al ocupar trenes de conducción automática, con las extensas y convincentes explicaciones del señor Marcel·lí Jansá en cuanto a funcionamiento y control, ha desaparecido en su totalidad.
En la tercera planta nos ha mostrado, tras una valla acristalada, el nuevo Centro de Control que una vez reestructurado ocupa un espacio de 800 metros cuadrados. Precisó que en lugar de uno tiene cuatro ambientes diferenciados: uno será de tráfico entre las líneas automáticas y las convencionales, otro será el de Radio Metro, que concentrará la atención al cliente y la respuesta de los interfonos en las estaciones, los otros dos serán de Investigación, Desarrollo e Innovación, para analizar lo que ocurre en la red y establecer planes de mejora, y de gestión de las incidencias.
Agradecemos a TMB la atención dispensada que ha hecho posible esta importante e interesante visita.

+ información

We were received Mr. Marcel.li Jansá on the ground floor and taken to the first of the building once accommodated has discussed the history of Barcelona's metropolitan network that has its origin in 1863, which together with that of London is the oldest in the world.
Schematically with screen graphics explains the innovations that have modernized the Barcelona Metro since its first operation in 1924 until today, replacement of the overhead line as is carried to term, creation of new lines and extension of existing ones, replacement of trains with innovative automation and control regulation of way; fleet composed of motor vehicles and trailers; workforce with over 2900 people, links between rail and metro lines, facilities to receive digital display live information through more than 2,500 security cameras installed at entrances, elevators, stairways, hallways, station platforms and inside trains and so on. and as a curiosity the wide tracks, only line 1 has the Iberian gauge 1672 mm., the remaining international width 1435 mm., Line 9 recently opened operation in some sections, will be the longest in Europe with nearly 43 miles of travel, has 52 stations and 20 exchanges, 900 series trains are driverless automatic - - with an entirely new signaling system and security guarantees unbeatable, join east-west traverse the basement of Barcelona airport and cities in its outline, is the first of its kind in Spain.
The fear of those present to take driving trains automatically, with extensive and convincing explanations of Mr. Marcel.lí Jansá in terms of operation and control, has completely disappeared.
The third floor has shown us a fence behind glass, the new Control Center that the restructured occupies an area of 800 square meters, said that instead of one has four different areas: one will be traffic between machines and lines conventional one is that of Radio Metro, which customer focus and response of the intercoms at the stations, the other two are for Research, Development and Innovation, to analyze what happens on the network and establish improvement plans, and managing incidents.
We appreciate the attention given to TMB made possible this important and interesting visit.

+ information

Preu: Gratuït
Visitants: 19 persones

+ info: lavilluis@gmail.com